Vindt uw antwoord snel en gemakkelijk op veelgestelde vragen
Heeft u een vraag? Bekijk dan hier de antwoorden op veelgestelde vragen. Kies in het linkermenu een onderwerp en kijk of uw vraag er tussen staat. Staat uw vraag er niet bij, gebruik dan de zoekmachine, of neem contact met ons op. We helpen u natuurlijk graag verder!
Algemene informatie
- Waar bevindt het kantoor van Immo de Nijs zich?
U kunt ons vinden op het adres Boulevard de Wielingen 57 in Cadzand.
- Wat zijn de openingstijden van de receptie?
De receptie is van maandag tot en met zaterdag geopend van 9.00 uur tot 17.00 uur. Op zondag zijn we gesloten. Maar indien u vragen of problemen heeft, zijn we 24/7 telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 00-31 117391613. Aarzel niet om contact met ons op te nemen.
- Wat zijn de Algemene voorwaarden van Immo de Nijs?
U kunt de Algemene voorwaarden hier vinden.
- Wat is het privacy beleid van Immo de Nijs?
Ons privacy beleid vindt u hier.
- Waar kan ik parkeren als ik kom inchecken?
Ons kantoor bevindt zich schuin naast de jachthaven. Naast de jachthaven is een parkeerterrein. Daar kunt u uw auto zetten. Let echter op: in Cadzand-Bad is op de openbare parkeerplaatsen het gehele jaar betaald parkeren van kracht van 11.00 tot en met 18.00 uur. Ook voor gehandicaptenparkeerkaart geldt betaald parkeren. Uiteraard zijn er nog andere openbare parkeerterreinen in Cadzand-Bad. Vaak parkeren gasten die komen inchecken even kort op de stoep voor ons kantoor. Hoewel we het begrijpen, wijzen we u er op dat als Handhaving dit ziet, dat u dan een boete riskeert. Let hier dus mee op.
- Hoe kan ik Immo de Nijs bereiken buiten kantooruren als ik een dringende vraag of klacht heb?
Ons doel is dat u een fijn en zorgeloos verblijf heeft. Als u een probleem heeft of een klacht, dan proberen we dat zo snel mogelijk voor u op te lossen. U kunt ons daarom 24/7 bereiken op telefoonnummer 00-31 117 391613. Aarzelt u niet. We hebben liever dat u ons 's avonds of op zondag belt, dan dat u met een vraag of klacht blijft rondlopen tot de receptie weer geopend is. Het is onze missie om u te laten genieten.
- Waar kan ik mijn elektrische auto opladen?
Het is uitdrukkelijk niet toegestaan om uw elektrische auto op te laden met stroom uit uw accommodatie. In Cadzand-Bad zijn er meerdere laadpalen te vinden. Meestal kunt u dicht bij uw vakantieverblijf uw elektrische auto opladen.
Op 25 kilometer van Cadzand vindt het snellaadstation van Groen Goud Biervliet . Terwijl u uw benen strekt, kunt u een ijsje eten of een kopje koffie drinken.
- Ik heb een dokter nodig. Hoe kan ik een afspraak maken?
In geval van nood belt u 112.
Heeft u een huisarts nodig? Dan kunt u medische hulpvragen via een app (Medicoo app) voorleggen aan de verpleegkundigen en huisartsen van de digitale zorgdienst Medicoo. Zij beantwoorden uw vragen. Download de Medicoo app, registreer u en u kunt direct uw vraag stellen. Informatie over de app vindt u hier. Het is niet meer mogelijk om rechtstreeks een afspraak te maken bij één van de huisartsenpraktijken.
Ook de huisartsenpost werkt in het weekend van 9.00 tot 21.00 uur samen met Medicoo. De app is beschikbaar voor alle vragen. De huisartsenpost is op weekdagen na 17.00 uur en in het weekend ook telefonisch bereikbaar voor zorg die niet kan wachten tot de volgende dag. Het telefoonnummer van de huisartsenpost is +31 (0)115-643000.
In de informatiemap die in uw woning ligt vindt u nog verdere belangrijke telefoonnummers en adressen.
- Waar kan ik een strandcabine huren?
U kunt een strandcabine huren bij de verschillende strandpaviljoens in Cadzand.
- Mogen honden op het strand?
Honden zijn welkom op de stranden van Cadzand! Het is wel goed om te weten dat uw hond van 1 mei tot 1 oktober tussen 10.00 uur en 18.00 uur aangelijnd moeten zijn. Alleen voor 10.00 uur en na 18.00 uur mogen ze los lopen. Vanaf 1 oktober tot 30 april mogen honden de hele dag los lopen op het strand.
Ook op het strand is het fijn dat, als uw viervoeter zijn behoefte doet, u dit opruimt. In de duinen vindt u 'hondenhaltes' waar u hondenpoepzakjes kunt pakken en de uitwerpselen kunt weggooien. Uw medestrandgebruikers waarderen dit enorm.
- Kan ik post of de krant laten bezorgen bij mijn vakantiewoning?
Postbezorgers en pakketbezorgers bezorgen in de meeste gevallen geen post of pakketten bij vakantiewoningen. Bovendien zijn de meeste brievenbussen afgesloten en beschikken ook wij niet over een sleutel. Om teleurstelling te voorkomen adviseren wij u ons adres op te geven: Boulevard de Wielingen 57 te 4506 JL Cadzand. Wij berichten u als er post voor u is of we geven het bij u af. Ook de krant kunt u het beste bij ons kantoor laten bezorgen.
- Mag ik bij mijn vakantiewoning barbecueën?
Indien u een tuin heeft bij uw vakantiehuis mag u gerust barbecueën. Het verzoek is om uiteraard de nodige veiligheidsvoorschriften in acht te nemen en schade aan tuin en terras(meubels) te voorkomen. Indien u een appartement huurt is barbecueën helaas niet toegestaan. Dit vanwege de geldende brandveiligheidsvoorschriften. Bovendien geeft dit overlast aan de andere bewoners van het gebouw. We hopen op uw begrip daarvoor.
- Kan ik een cadeaubon voor een verblijf bij Immo de Nijs kopen?
Ja dat kan. Hoe leuk is het om iemand te verrassen met een verblijf bij Immo de Nijs of een bijdrage daaraan. Neemt u voor de mogelijkheden gerust contact met ons op.
- Kan ik een rolstoel of een douchekrukje huren?
U kunt hulpmiddelen voor (medische) zorg en comfort huren bij Multihoek Zorgshop in Oostburg. Zij leveren de benodigde artikelen bij ons op kantoor en komen deze ook weer ophalen nadat u bent vertrokken.
- Is de supermarkt op zondag geopend?
De meeste supermarkten in de regio Cadzand zijn ook op zondag geopend. De openingstijden van de supermarkten staan aangegeven bij de ingang van de supermarkt. We raden u echter aan om een aantal praktische spullen zoals toiletpapier, afwasmiddel, koffie, thee, etc. mee te nemen voor de eerste dag.
Bij aankomst kunt u bij de receptie informeren naar de openingstijden van de supermarkten.
Onze vakantiewoningen
- Is er internet aanwezig in de woning?
Alle huizen en vakantieappartementen hebben internet. De toegangsgegevens en informatie over de internetaansluiting vindt u in de informatiemap die in uw vakantieverblijf ligt.
De correcte werking van het internet is van veel factoren afhankelijk, waaronder de provider, de door de gast gebruikte apparatuur en andere externe factoren. Immo de Nijs en/of de verhuurder nemen derhalve geen verantwoording voor de internetaansluiting. Uiteraard zullen wij altijd alles in het werk stellen om een werkende internettoegang te verzorgen.
- Waar liggen de vakantiewoningen precies?
Immo de Nijs verhuurt vakantiewoningen hoofdzakelijk in Cadzand. De meeste accommodaties liggen op max. 250 meter van het strand.
De exacte ligging van de vakantiewoning kunt u bekijken op de detail pagina van de vakantiewoning(en). U kunt dan ook zien hoe ver het is vanuit uw vakantiewoning naar het strand.- Mag ik mijn hond meenemen?
Niet in alle accommodaties is het toegestaan om uw hond mee te nemen. In welke woningen dit wel is toegestaan vindt u terug op de website. Als er een huisdier is toegestaan betreft dat in de regel niet meer dan één hond. Voor een tweede hond moet uitdrukkelijk toestemming worden gevraagd. Voor uw huisdier wordt een toeslag in rekening gebracht van € 3,-- per overnachting.
Wilt u een ander huisdier meenemen op vakantie? Neem dan contact op met ons en dan kijken we wat de mogelijkheden zijn.
- Hoe is de woning standaard ingericht?
De vakantiewoningen die wij aanbieden zijn eigendom van verschillende eigenaren, die hun woning allemaal op hun eigen manier hebben ingericht. Hierdoor is er geen standaard inventaris. Geen enkele woning is hetzelfde. De foto's op de website geven een goede indruk van de inrichting. U kunt op de website ook de standaardfaciliteiten van iedere woning terugvinden.
In elk huis vindt u in ieder geval altijd centrale verwarming, (open) keuken met koelkast, kookgelegenheid, koffiezetapparaat en andere elementaire apparaten (televisie), tenminste één wc, dekbedden, hoofdkussens en een bad- en/of douchegelegenheid. In de bevestigingsmail die u ontvangt als u boekt, geven wij aan welk koffiezetapparaat voorhanden is en ook vindt u daar nadere informatie over het beddengoed dat u nodig heeft.
We benadrukken dat de vakantiewoningen door de particuliere eigenaar vanuit een persoonlijke smaak zijn ingericht. Het is niet onze doelstelling met deze huizen (of de beschrijving ervan) een overeenstemming in smaak te bewerkstelligen tussen huurder en verhuurder. Over smaak valt niet te twisten.
- Welk koffiezetapparaat is aanwezig in de woning?
Het type koffieapparaat staat vermeld in de bevestigingsmail die u ontvangt bij de boeking, onderaan bij "Object informatie". Ook staat op de website bij de beschrijving van de woning welk koffiezetapparaat in de woning aanwezig is.
- Is er bed- en badlinnen aanwezig in de vakantiewoning of kan ik dit huren?
In ieder vakantieverblijf zijn er dekbedden en kussens aanwezig. Beddengoed en/of handdoeken zijn in principe niet aanwezig. U kunt dit zelf meebrengen van thuis, maar u kunt het ook bij ons huren.
- Een handdoekenpakket kost 6 euro per pakket (een grote handdoek en een kleinere handdoek).
- Een bedlinnenpakket kost 11 euro per persoon (een dekbedovertrek, een hoeslaken en een kussensloop voor één persoon)(indien u bedlinnen voor een tweepersoonsbed boekt, worden twee bedlinnenpakketten in rekening gebracht)
Tenslotte kunt u er ook nog voor kiezen om de bedden te laten opdekken door ons. De kosten hiervoor bedragen 8 euro per persoon. Ook hiervoor geldt dat voor een tweepersoonsbed twee maal dit bedrag in rekening wordt gebracht.
In de woningen Zwanebloem 14 en 16 worden de bedden standaard door ons opgedekt. Dit is in de prijs begrepen.
In de appartementen De Branding C43, De Branding C52 en Lichthuys 203 boekt u standaard bedlinnen, handdoeken en een keukenpakket bij en zorgen wij dat de bedden opgedekt zijn bij aankomst.
- Ik neem mijn eigen beddengoed mee. Hoe weet ik wat ik moet inpakken?
De maten van de matrassen en de soorten dekbedden staan vermeld in de bevestigingsmail die u ontvangt bij de boeking, onderaan bij "Object informatie". Ook vindt u hierover informatie op de website in de omschrijving van de woning.
- Welke televisiezenders kan ik ontvangen?
Iedere televisie beschikt minimaal over een standaard digitale zenderpakket met daarin de publieke Nederlandse, Belgische, Duitse en Franse zenders en een selectie Nederlandse commerciële kanalen. In een aantal appartementen is een abonnement met extra buitenlandse zenders voorzien en kunt u ook extra commerciële Engelse, Duitse en Spaanse zenders kijken. Het pakket dat in uw vakantie accommodatie is voorzien, staat aangegeven bij de beschrijving van de accommodatie op de website.
- Mag er gerookt worden in de vakantiewoning?
Roken is uitdrukkelijk niet toegestaan in geen enkele van onze vakantiewoningen. Wij zijn genoodzaakt eventuele extra schoonmaakkosten of kosten die gepaard gaan met het brandalarm in rekening te brengen bij de veroorzaker.
- In mijn vakantiewoning zijn huisdieren niet toegestaan, maar ik krijg bezoek van iemand die een hond heeft. Mag dat?
Bezoekers mogen geen huisdier meebrengen in een woning waar huisdieren verboden zijn. Ook niet als men niet blijft overnachten. We hopen op uw begrip daarvoor.
- Wat is de hoogte van de parkeergarage?
De hoogte van de toegang tot de diverse parkeergarages:
Duinhof-Zuid 2.05 meter Duinhof-Oost 2.05 meter CaDZaND 2.05 meter The Dunes 1.90 meter De Branding 2.05 meter Strandreisdentie 1.95 meter Le Normandy 2.20 meter Lichthuys 2.05 meter Résidence Cadzand 2.00 meter Residentie de Schelde 2.00 meter - In welke vakantieverblijven kan ik gebruik maken van Wellness-faciliteiten?
De vakantiehuizen Zwanebloem 14 en Zwanebloem 16 beschikken over een sauna.
Het complex Residentie de Schelde beschikt over wellness ruimte welke is voorzien van een zwembad, een ruime sauna, en een relaxruimte. Deze is vrij toegankelijk voor bewoners en gasten van het gebouw. Let er op dat u zelf een handdoek meeneemt als u hier gebruik van wilt maken.
In de Strandresidentie is het zwembad uitsluitend beschikbaar voor gasten van het Strandhotel en niet voor gasten die een appartement huren.
- Kan ik een extra parkeerplaats huren?
Wij verhuren extra parkeerplaatsen. We hebben enkele plaatsen beschikbaar in Strandresidentie, Duinhof-Zuid, Duinhof-Oost en Lichthuys. De kosten hiervoor bedragen € 12,50 per dag. Vraagt u gerust wat de mogelijkheden zijn.
- Wat zijn de mogelijkheden om te parkeren bij mijn accommodatie?
Ieder vakantieverblijf beschikt minimaal over 1 parkeerplaats. Deze kunt u gebruiken op de dag van aankomst vanaf 15.00 uur. Bij de (vrijstaande) huizen is in de meeste gevallen een eigen oprit voorzien. Hier kunt u één en in de meeste gevallen ook wel twee auto's parkeren. De appartementen beschikken over één en in sommige gevallen over twee vaste en genummerde parkeerplaatsen in de onderliggende parkeergarage. Let op dat u enkel de parkeerplaats mag gebruiken die u is toegewezen. Bij aankomst leggen wij u uit welke parkeerplaats u kunt gebruiken. Komt u met een twee auto's of krijgt u bezoek? U kunt dan eventueel een extra parkeerplaats huren. Vraag dan bij de receptie na wat de mogelijkheden zijn.
- Zijn de woningen rolstoeltoegankelijk?
In principe zijn onze vakantieverblijven niet specifiek ingericht voor mindervaliden. Afhankelijk van wat uw wensen en behoeften zijn, kunnen we echter wel advies geven over de mogelijkheden. De meeste appartementen zijn ruim opgezet en beschikken over een lift in het gebouw en een inloopdouche. Neem gerust contact met ons op zodat we samen kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn.
- Kan ik een rolstoel of een douchekrukje huren?
U kunt hulpmiddelen voor (medische) zorg en comfort huren bij Multihoek Zorgshop in Oostburg. Zij leveren de benodigde artikelen bij ons op kantoor en komen deze ook weer ophalen nadat u bent vertrokken.
- Beschikken alle vakantiewoningen over centrale verwarming?
Iedere woning wordt verwarmd door centrale verwarming.
Reserveren en betalen
- Hoe werkt het online boeken?
U heeft uw vakantieverblijf uitgekozen en u wilt definitief boeken of de totaalprijs berekenen. U klikt bij de betreffende woning in het kalenderoverzicht op de door u gewenste aankomstdatum en selecteert dan daaronder de gewenste verblijfsduur door op 'boek nu' te klikken. U gaat dan door naar stap 1.
Stap 1: Hier geeft u aan met hoeveel personen u op vakantie gaat en kunt u de extra artikelen en/of diensten bijboeken. De totaalprijs (inclusief BTW) wordt na de selectie automatisch berekend en ziet u rechts in uw scherm. Tevens kunt u in deze stap zien welke verplichte extra kosten er in rekening gebracht worden zoals bijvoorbeeld, reserveringskosten en City-tax. Om naar stap 2 te gaan klikt u op “volgende”
Stap 2: U gaat de boeking plaatsen en vult hier uw persoonsgegevens en die van uw medereizigers in.
Stap 3: Controleert u alle gegevens en als alles correct is verstuurt u de boeking door op “definitief boeken” te klikken.
Stap 4: U heeft nu geboekt. Direct na het plaatsen van de boeking ontvangt u de reserveringsbevestiging automatisch per e-mail.
- Kan ik een vakantiehuis alleen per week boeken?
In principe worden alle woningen verhuurd van zaterdag tot zaterdag of van vrijdag tot vrijdag. Buiten de vakantieperiodes kunt u ook een weekend van vrijdag tot maandag of een midweek van maandag tot vrijdag boeken. Een andere aankomst- of vertrekdag is tevens mogelijk, maar dit zult u niet online kunnen aangeven. Neem hiervoor vrijblijvend contact met ons op. Dan maken wij graag "een aanbieding op maat" voor u.
- Wat is de minimale leeftijd om een boeking te doen?
Een hoofdboeker dient minimaal 18 jaar oud zijn. Daarnaast kan een eigenaar bij jeugdige leeftijd van de huurders een boeking achteraf weigeren.
- Kan ik een optie nemen op een bepaalde woning en hoe lang kunnen jullie deze voor mij vasthouden?
Ja, u kunt zeker een optie nemen. Stuur ons daarvoor een email of neem telefonisch contact met ons op. We kijken dan wat de mogelijkheden zijn. We kunnen de vakantiewoning in principe maximaal 3 dagen voor u reserveren.
- Kan ik later alsnog bedlinnen en handdoeken bijboeken?
Dat kan zeker. Omdat wij de linnenpakketten op voorhand moeten bestellen bij de wasserij, kunt u tot uiterlijk één week voor aankomst bedlinnen en handdoeken bestellen. Voor de zekerheid, adviseren wij u uw bestelling twee weken voor aankomst aan ons door te geven. Op die manier kunnen we garanderen dat we de gewenste pakketten op voorraad hebben.
- Welke extra services kan ik bijboeken?
U kunt uw verblijf aangenamer maken door het bijboeken van extra services.
Bedlinnen (onderlaken, kussensloop en dekbedovertrek) € 11,-- per persoon
Handdoekpakket (een grote handdoek en een kleinere) € 6,-- per pakket
Keukenpakket (theedoek en vaatdoek) € 2,50 per pakket
Opmaak bedden € 8,-- per persoon
Kinderbed € 3,-- per dag
Kinderstoel € 3,-- per dag
Huisdier € 3,-- per dag
Annuleringsverzekering (kan enkel tegelijk bij de reservering) 6% van de huurprijs Deze zaken kunt u direct boeken bij de reservering maar eventueel ook later (m.u.v. het annuleringsfonds) via mail of telefonisch.
- Worden de energiekosten extra berekend of zijn deze inclusief?
De energiekosten (stroom, gas en water) zijn in de huurprijs inbegrepen. Deze kosten dekken een gemiddeld normaal energieverbruik voor het bewonen van de woning tijdens uw verblijf.
Onder normaal verbruik valt in geen geval het opladen van elektrische voertuigen! Los van de kosten hiervoor, is de elektrische installatie van het verblijf hier niet op ingericht. Het kan tot gevaarlijke omstandigheden leiden. Enkele accommodaties beschikken over een laadpaal. Tegen betaling kunt u hiervan gebruik maken.
- Wat is city-tax en wie moet dit betalen?
De gemeente maakt kosten om u als bezoeker een aangenaam verblijf te bezorgen. Denk hierbij aan kosten voor bijvoorbeeld het schoonhouden van het strand en de straten. Om deze extra kosten te kunnen betalen, rekent de gemeente toeristenbelasting oftewel city-tax. Dit betaalt u voor iedere persoon vanaf twee jaar per nacht. Voor 2024 heeft de gemeente Sluis het bedrag vastgesteld op € 2,16 per persoon (vanaf twee jaar) per nacht. Indien u inwoner bent van de gemeente Sluis hoeft u geen city-tax te betalen.
- Ben ik verplicht een eindschoonmaak af te nemen?
Om de kwaliteit van de vakantiehuizen te garanderen, is het verplicht om de eindschoonmaak door ons te laten uitvoeren. Wij vragen hiervoor uw begrip. De prijzen hiervoor variëren en staan vermeld op de website.
We gaan ervan uit dat u de woning opgeruimd en veegschoon achterlaat. Dit betekent dat er geen rommel op de vloer ligt, de afwas is gedaan en de vaatwasser is geleegd. We gaan er ook van uit dat alle etenswaren zijn verwijderd, lege flessen in de glascontainer zijn gegooid of naar de supermarkt zijn gebracht en al het afval in de container is gegooid. We zijn u dankbaar voor uw medewerking.
- Ik moet een waarborg betalen. Hoe werkt dat precies?
De waarborg voldoet u bij de (tweede) aanbetaling. Binnen twee weken na vertrek storten wij de borg terug op het ons bekende bankrekeningnummer. U mag er op vertrouwen dat wij nooit zomaar de borg of een gedeelte daarvan zullen inhouden. In de eerste plaats gaan wij er van uit dat, indien u schade veroorzaakt, u dit zo snel mogelijk meldt bij ons. Wij begrijpen ook dat het kan gebeuren dat er schade ontstaat en we proberen dan samen een oplossing te zoeken. Het gebeurt helaas wel eens dat schade niet bij ons gemeld wordt. Als dat het geval is zullen we echter altijd eerst contact met u opnemen. Heldere communicatie staat bij ons hoog in het vaandel.
- Waar kan ik mijn reserveringsgegevens vinden?
Na uw reservering kunt u een account aanmaken op "Mijn Cadzand". Hier kunt u uw reserveringsgegevens vinden.
- Welke betalingsvoorwaarden zijn van toepassing?
Na ontvangst van de bevestiging betaalt u 50% van de huursom binnen 14 dagen. De restbetaling voldoet u uiterlijk 2 weken voor de aankomstdatum. Bij korte termijnboekingen - 6 weken of korter voor de huurperiode - dient de gehele huursom en de bijkomende kosten binnen 5 werkdagen overgemaakt te worden. De city-tax betaalt u bij aankomst op kantoor. Wij bevelen onze klanten aan een annuleringsverzekering af te sluiten.
- Wanneer moet ik uiterlijk besluiten of ik wil deelnemen aan het annuleringsfonds?
U kunt deelnemen aan ons annuleringsfonds. Dit is niet verplicht, maar adviseren wij wel. Voor bepaalde omstandigheden kunt u zich vrijwaren via Immo de Nijs. Wij houden de deelname aan het annuleringsfonds in eigen beheer waardoor een directe afwikkeling van terug te betalen huurgelden kan plaatsvinden indien daarop aanspraak gemaakt kan worden. U dient direct bij de boeking aan te geven of u wilt deelnemen aan het annuleringsfonds. Wilt u op een later tijdstip nog een annuleringsverzekering afsluiten, dan kan dat enkel rechtstreeks bij uw verzekeraar.
Voor de voorwaarden van het annuleringsfonds verwijzen we naar de veelgestelde vragen onder "Wijzigen en annuleren".
- Hoe kan ik een betaling doen?
Via de link die u in de bevestigingsmail krijgt, kunt u uw reservering inzien. U volgt de instructies op het scherm. U kunt er ook voor kiezen uw betaling via bankoverschrijving te voldoen. De benodigde gegevens en de uiterste betaaldatum vindt u in uw reserveringsbevestiging. Vergeet niet bij uw betaling uw reserveringsnummer te vermelden.
- Krijg ik na mijn betaling een betalingsbevestiging?
Nee, er wordt geen betaalbevestiging verstuurd. U kunt in "Mijn Cadzand" bekijken wanneer wij uw betaling verwerkt hebben. De verwerking van uw betaling kan na ontvangst maximaal drie werkdagen in beslag nemen.
- Wat zijn de bankgegevens van Immo de Nijs?
Immo de Nijs
Boulevard de Wielingen 57
4506 JL Cadzand-Bad
Ons rekeningnummer:
IBAN/SEPA Nummer: NL23RABO0125932316
BIC Nummer: RABONL2U
Bank: RabobankDeze gegevens staan ook vermeld op uw reserveringsbevestiging. Vergeet niet bij uw betaling uw reserveringsnummer te vermelden.
- Ik heb een cadeaubon gekregen. Hoe kan ik deze inwisselen?
Leuk dat u een cadeaubon heeft gekregen! Indien u deze wil verzilveren, dan kunt u dit het beste direct vermelden bij het maken van de reservering. We zorgen er dan voor dat dit verrekend wordt.
Wijzigen en annuleren
- Hoe kan ik wijzigingen in mijn boeking doorgeven?
Het doorgeven van wijzigingen m.b.t. een boeking kunt u telefonisch en per mail doorgeven.
- Ik wil alsnog bedlinnen, handdoeken, een kinderbed of een kinderstoel bijboeken. Hoe kan ik dit doen?
U kunt bedlinnen en handdoeken bijbestellen tot 10 dagen voor aankomst via de mail of telefoon. We kunnen dan tijdig de nodige pakketten bestellen. Kinderstoeltjes en -bedjes hebben we in principe altijd op voorraad.
- Wat zijn de annuleringsvoorwaarden van Immo de Nijs?
Annuleren is een vervelende zaak, maar er kunnen zich altijd onvoorziene omstandigheden voordoen.
Binnen 7 dagen na boekingsdatum kunt u kosteloos annuleren.
Annulering van een vakantiehuis of vakantieappartement via Immo de Nijs dient schriftelijk (per mail) te gebeuren o.v.v. uw reserveringsnummer. Indien de overeenkomst wordt geannuleerd zijn naast de verschuldigde boekingskosten van 35 euro ook annuleringskosten verschuldigd:
- Bij annulering tot meer dan 3 maanden voor de dag van aankomst: 15% van de reissom.
- Bij annulering vanaf 3 maanden tot 1 maand voor de dag van aankomst: 50% van de reissom.
- Bij annulering vanaf 1 maand tot 2 weken voor aankomst: 85% van de reissom.
- Bij annulering binnen twee weken voor aankomst: de volle reissom.De annuleringskosten zullen de reissom niet overschrijden.
Via Immo de Nijs kunt u deelnemen in het annuleringsfonds. Dit is niet verplicht, maar wordt wel geadviseerd. Indien U deelneemt in het annuleringsfonds vervalt voor het artikel in het huurcontract betreffende de annuleringsvoorwaarden.
Deelname aan het annuleringsfonds is alleen mogelijk direct bij boeking.
De kosten voor deelname zijn 6% van de totale huursom, over te maken tegelijk met de vooruitbetaling van de eerste voorschot of huurprijs.
De deelname annuleringsfonds gaat in vanaf de dag dat de vooruitbetaling door Immo de Nijs ontvangen is en is geldig tot de contractuele dag van aankomst.
Het annuleringsfonds houdt rekening met de volgende gevallen:
- plotselinge ziekte of ongeval van één van de reisgenoten;
- sterfgeval in de directe familie, d.w.z. overlijden van echtgenoot/echtgenote, ouders, schoonouders, kinderen, broers of zusters van de hoofdboeker.
- Kan ik een annuleringsverzekering boeken bij Immo de Nijs?
Via Immo de Nijs kunt u deelnemen in het annuleringsfonds. Als er zich bepaalde omstandigheden voordoen waardoor u niet kunt komen, dan kunt u zich hiervoor vrijwaren via het annuleringsfonds van Immo de Nijs. Wij houden de deelname aan het annuleringsfonds in eigen beheer waardoor een directe afwikkeling van terug te betalen huurgelden kan plaatsvinden indien daarop aanspraak gemaakt kan worden. Indien u deelneemt in het annuleringsfonds vervalt voor u het artikel betreffende annuleringsvoorwaarden in uw huurovereenkomst.
Deelname aan het annuleringsfonds is alleen mogelijk direct bij boeking. De kosten voor deelname bedragen 6% van de totale huursom, over te maken tegelijk met de vooruitbetaling van de eerste voorschot of huurprijs. De deelname in het annuleringsfonds gaat in vanaf de dag dat de aanbetaling door Immo de Nijs is ontvangen en is geldig tot de contractuele dag van aankomst.
U kunt een beroep doen op het annuleringsfonds in de volgende gevallen:
- plotselinge ziekte of ongeval van één van de reisgenoten;
- sterfgeval in de directe familie, d.w.z. overlijden van echtgenoot/echtgenote, ouders, schoonouders, kinderen, broers of zusters van de hoofdboeker.
- Ik heb al geboekt en het eerste voorschot betaald. Kan ik alsnog deelnemen aan het annuleringsfonds?
Deelname in het annuleringsfonds dient direct bij de reservering geboekt te worden. Op een later tijdstip alsnog deelnemen is helaas niet mogelijk. U kunt dit dan eventueel nog rechtstreeks bij uw verzekeraar navragen. Houdt er rekening mee sommige verzekeraars een termijn van 7 dagen na boeking aanhouden.
- Hoe moet ik mijn reservering annuleren?
Alle reserveringen zijn wettelijk definitief en bindend. U kunt een boeking binnen 7 dagen na reserveren kosteloos annuleren. Daarna kan een reservering niet kosteloos geannuleerd worden. Informeer uzelf goed vooraleer definitief een accommodatie te boeken en overweeg bij uw reservering aan ons annuleringsfonds deel te nemen of een annuleringsverzekering af te sluiten bij uw verzekeraar. Indien u uw reservering onverhoopt toch moet annuleren, worden er kosten gerekend. Deze kosten bedragen een percentage van de huur zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden.
Indien u uw boeking wilt annuleren, dan dient u dit altijd schriftelijk via de mail te doen. Indien u deelneemt aan ons annuleringsfonds, verzoeken wij u een doktersverklaring mee te sturen, of andere stukken waaruit blijkt dat u aan de annuleringsvoorwaarden voldoet. U mag er op vertrouwen dat wij zorgvuldig en vertrouwelijk met uw gegevens omgaan. Indien u zelf een annuleringsverzekering heeft afgesloten, dan zullen wij u zo snel mogelijk de informatie toesturen die u nodig heeft voor uw declaratie bij de verzekeringsmaatschappij.
- Kan ik mijn reservering overdragen aan iemand anders?
Dat is mogelijk in overleg. Neem hiervoor contact met ons op. U kunt ons hiervoor bellen, maar we ontvangen ook graag een mail zodat er geen misverstanden ontstaan. Houdt u er rekening mee dat er extra boekingskosten in rekening kunnen worden gebracht.
Aankomst en vertrek
- Waar kan ik de sleutel ophalen?
U kunt de sleutel ophalen op ons kantoor op het adres Boulevard de Wielingen 57 in Cadzand-Bad.
- Hoe verloopt het inchecken?
U kunt op de dag van aankomst inchecken vanaf 15.00 uur.
Bij aankomst ontvangt u van ons:
- Een glimlach
- De sleutel van uw vakantieverblijf
- Een pakketje met praktische zaken (afwasborstel, vaatdoekje, afvalzakje, toiletrol, enkele vaatwastabs)
- Een Badkoerier, hét toeristen-informatieblad voor West Zeeuws-Vlaanderen, met heel veel tips en ideeën voor een geslaagde vakantie.
Indien u bedlinnen, handdoeken en/of een keukenpakket heeft gereserveerd, dan overhandigen wij u deze bij aankomst. Ook eventueel gereserveerde kinderbed(den) en –stoel(en) kunt u meenemen.
Voor uw én ons gemak rekenen wij eventuele openstaande bedragen (toeristenbelasting e.d.) af bij aankomst. Op die manier kunt u zorgeloos van uw vakantie genieten en hoeft u bij vertrek geen administratieve handelingen meer te verrichten.
- Kan ik eerder dan 15 uur inchecken?
We kunnen helaas niet garanderen dat u vóór 15 uur kunt inchecken. Vooral op drukke wisseldagen hebben we de tijd nodig om er voor te zorgen dat uw vakantiewoning schoon is. Er is slechts beperkt tijd voor het schoonmaakteam. Schoonmaken blijft mensenwerk dus we vragen uw begrip daarvoor. De receptie krijgt tussendoor meestal wel updates over welke woning klaar is. Indien dit het geval is kunnen we u de sleutel eerder geven. We benadrukken echter dat we in geen geval garanties kunnen geven.
- Ik kan pas na 17 uur aankomen in Cadzand. Hoe kan ik de sleutel in ontvangst nemen?
Ons kantoor is geopend tot 17.00 uur. Aankomst na kantooruren is geen enkel probleem. Wij zorgen er voor dat u over de sleutel kunt beschikken. Laat ons weten dat u later komt op telefoonnummer +31 (0)117 391 613 of via de mail contact@denijs.info . Wij zullen u dan uitleggen waar u de sleutel kunt vinden.
- Waar vind ik de wifi-code?
U vindt de wifi-code in de informatiemap die in uw woning ligt. Hierin vindt u ook praktische informatie over de woning, nuttige adressen en belangrijke telefoonnummers.
- Wat moet ik doen als ik een klacht heb over de schoonmaak?
We doen onze uiterste best om uw verblijf in onze vakantiewoning zo aangenaam mogelijk te maken. Desondanks kan het voorkomen dat u een probleem ervaart. Wij verzoeken u vriendelijk om dit direct bij ons te melden. Daarmee stelt u ons in de gelegenheid om onze best te doen om het probleem naar tevredenheid op te lossen. Wij zijn 24/7 bereikbaar op telefoonnummer + 31 (0) 117 391613. Schroom niet om ons ook buiten kantooruren te bellen indien u een klacht of een probleem heeft. Uw vakantie is onze zorg.
- Wat moet ik doen als ik bij aankomst ontdek dat er iets kapot is?
Wij verzoeken u vriendelijk om dit direct bij ons te melden. We zullen dan proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
- Hoe laat moet ik uitchecken?
Bij vertrek dient u de vakantiewoning uiterlijk om 10.00 uur te verlaten.
- Waar moet ik allemaal op letten bij vertrek?
U heeft betaald voor de eindschoonmaak, maar wij verzoeken u vriendelijk de woning bij vertrek bezemschoon achter te laten en er voor te zorgen dat serviesgoed, pannen etc., schoon zijn opgeborgen. We vragen u verder vriendelijk:
- Alle vuilnisbakken (ook in toilet en badkamer) te legen
- Koffiefilter/cups/pads uit het koffiezetapparaat te verwijderen
- Vaatwasser leeg te maken en uit te zetten
- Koelkast, diepvries, magnetron en oven leeg te maken en schoon achter te laten
- Alle etenswaren mee te nemen/weg te gooien
- Lege flessen in de glasbak te gooien of in te leveren bij de supermarkt
- Open haard leeg en schoon achter te laten
- Indien u een huisdier heeft meegebracht alle tapijten te stofzuigen
- Alle ramen en deuren te sluiten
- Verlichting uit te doen
- Verwarming (thermostaat) op 10˚C
- Tuin netjes achter te laten en terrasmeubelen netjes te zetten
- Eventueel droogrek binnen binnen te zetten.
Indien u bedlinnen, handdoeken of een keukenpakket heeft gehuurd, verzoeken wij u deze te verzamelen en gebundeld in de hal achter te laten. Indien u kinderbed(den) en –stoelen heeft gebruikt, zouden wij het zeer op prijs stellen als u deze terug bezorgt bij de receptie.
- Kan ik later dan 10 uur uitchecken?
We kunnen helaas niet beloven dat u na 10 uur kunt uitchecken. Vooral op drukke wisseldagen hebben we de tijd nodig om er voor te zorgen dat nieuwe gasten weer in een schoon appartement kunnen aankomen. Er is slechts beperkt tijd en de diverse schoonmaakteams hebben een vaste planning en route om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken. Schoonmaken blijft mensenwerk dus we vragen uw begrip daarvoor. In rustige periodes kunnen we uw verzoek om later (tegen betaling) uit te checken in overweging nemen. We benadrukken echter dat we geen garanties kunnen geven.
- Ik wil buiten kantooruren vertrekken. Waar laat ik de sleutel achter?
Als buiten kantooruren wilt vertrekken, dan kunt u uw sleutel(s) in de zwarte brievenbus bij ons kantoor deponeren. Laat ons dit van tevoren weten, zodat we nog even kunnen controleren of alles is voldaan en wij de juiste gegevens hebben voor het retourneren van de waarborg.
- Ik ben per ongeluk iets vergeten in mijn vakantiewoning. Kunnen jullie dit opsturen?
Het kan gebeuren dat u iets vergeet in de woning. We zijn altijd bereid om vergeten zaken op te sturen. Naast de kosten voor het versturen van het pakket, berekenen wij hiervoor een bedrag van € 10,--. De reden hiervoor is dat de eerstvolgende PostNL-locatie gelegen is in Groede of Oostburg.
- Kan ik al een voorreservering maken voor volgend jaar?
Bij vertrek kunt u aangeven of u volgend jaar weer bij ons wenst te huren. We geven u bij aankomst een voorreserveringsbriefje mee. Kijkt u voor het briefje in de Badkoerier die u van ons mee krijgt. Gelieve het briefje bij vertrek bij de receptie af te geven. Als u het achterlaat in de woning kunnen we helaas niet garanderen dat het daadwerkelijk bij ons terecht komt. U mag ons natuurlijk ook altijd een mail sturen waarin u uw wensen opgeeft. Wij nemen dan in de loop van november/december vrijblijvend contact met u op.
Als huurder van dit jaar heeft u in principe de eerste keuze voor een reservering voor volgend jaar in dezelfde periode (tenzij de eigenaar van de woning aangeeft zelf te willen komen).
Uw verblijf
- Mag ik mijn hond meenemen?
In een aantal woningen is het toegestaan om een huisdier mee te nemen. Hiervoor worden wel extra kosten berekend (€ 3,-- per dag). Indien huisdieren niet zijn toegestaan wordt dat aangegeven. Als er huisdieren zijn toegestaan betreft dat in de regel niet meer dan één huisdier. Extra huisdieren moeten worden aangevraagd.
- Waar is de dichtstbijzijnde supermarkt?
Er is een Spar-supermarkt in Cadzand-Bad in de winkelgalerij aan Boulevard de Wielingen 38. In Oostburg vindt u een Albert Heijn, Jumbo, Lidl en Aldi. In Breskens kunt u terecht bij een Jumbo en een Plus-supermarkt. Op www.supermarktcadzand.nl kunt u de openingstijden van de Spar supermarkt raadplegen.
- Zijn de winkels open op zondag?
Tussen april en oktober zijn praktisch alle winkels en horecagelegenheden elke dag geopend. Ook op zondag. In de winterperiode sluiten er een aantal winkels, maar zeker niet allemaal.
- Waar kan ik mijn elektrische auto opladen?
Het is uitdrukkelijk niet toegestaan om uw elektrische auto op te laden met stroom uit uw accommodatie. In Cadzand-Bad zijn er meerdere laadpalen te vinden. Meestal kunt u dicht bij uw vakantieverblijf uw elektrische auto opladen.
Op 25 kilometer van Cadzand vindt het snellaadstation van Groen Goud Biervliet . Terwijl u uw benen strekt, kunt u een ijsje eten of een kopje koffie drinken.
- Waar kan ik een strandcabine huren?
U kunt een strandcabine huren bij de verschillende strandpaviljoens in Cadzand.
- Waar kan ik fietsen of een bolderkar huren?
Vanuit Cadzand-Bad kunt u heerlijke fietstochten maken en de omgeving verkennen. Er is veel te ontdekken. Op onze website vindt u hier meer over. Er zijn diverse mogelijkheden om ter plaatse fietsen te huren.
Bij Neptunus Tweewielers heeft u een ruime keuze en u kunt online via de website direct reserveren. Neptunus Tweewielers is gedurende het hele jaar geopend. Tussen november en april zijn er wel aangepaste openingsdagen. Ook kunt u hier terecht voor het huren van een bolderkar.
Tegenover ons kantoor vindt de fietsverhuurwinkel van Cad-Cycles. Ook is er een dependance van Bob Rental waar u een E-Scooter, E-Golfkar of E-Chopper kunt huren. Een leuke manier om de omgeving op een andere manier te verkennen.
- In mijn vakantiewoning zijn huisdieren niet toegestaan, maar ik krijg bezoek van iemand die een hond heeft. Mag dat?
Bezoekers mogen geen huisdier meebrengen in een woning waar huisdieren verboden zijn. Ook niet als men niet blijft overnachten. We hopen op uw begrip daarvoor.
- Ik heb mezelf buitengesloten / ik ben mijn sleutel verloren en de receptie is gesloten. Wat moet ik doen?
Indien u zich buitensluit of uw bent uw sleutel verloren, dan kunt u ons bellen. De kosten voor probleemoplossing van een verloren of vergeten sleutel/badge buiten kantooruren bedragen standaard € 30,--. Dit bedrag is exclusief de kosten voor het eventueel laten bijmaken van een nieuwe sleutel of het resetten en/of laten bijmaken van een badge.
Let er op dat u de sleutel nooit aan de binnenkant van de deur laat steken. Als de deur achter u dichtvalt kunnen wij niet meer in de woning en moet er een nieuw slot geplaatst worden. Deze kosten komen voor uw rekening.
Indien u een sleutel verliest dient u dit onmiddellijk door te geven aan ons kantoor. In het geval u niet alle sleutels kunt inleveren bij vertrek zijn wij helaas genoodzaakt een nieuw slot bij u in rekening te brengen.
- Kan ik een extra parkeerplaats huren?
Wij verhuren extra parkeerplaatsen. We hebben enkele plaatsen beschikbaar in Strandresidentie, Duinhof-Zuid, Duinhof-Oost en Lichthuys. De kosten hiervoor bedragen € 12,50 per dag. Vraagt u gerust wat de mogelijkheden zijn.
- Kan er een extra persoon overnachten op de bank of op een luchtbed?
Het is uit het oogpunt van comfort en veiligheid niet toegestaan om met meer personen te overnachten dan waarvoor het vakantieverblijf ingericht is. Het maximum aantal personen per accommodatie staat aangegeven in de omschrijving van de accommodatie op de website. Uitzondering zijn kinderen jonger dan 2 jaar die in een kinderbedje slapen.